Методичні комісії педагогів - центр методичної роботи
Мета методичної роботи – зростання рівня педагогічної майстерності, активізація творчого потенціалу кожного викладача та майстра виробничого навчання методичної комісії. Найголовніше та найістотніше у методичній роботі є надання реальної, діючої допомоги педагогам у розвитку їх майстерності як поєднання професійних знань, навичок і вмінь, необхідних для сучасного педагога властивостей і якостей. Основою докорінного покращення навчально-виробничого, виховного процесу в професійно-технічних навчальних закладах є добре налагоджена методична робота, особливо роль в організації і проведенні якої належить методичним комісіям.
Методичні комісії – це основний методичний підрозділ, діяльність якого безпосередньо впливає на підвищення якості навчання і виховання учнів, ефективність застосування сучасних форм і методів навчання, професійний ріст і методичну майстерність викладачів та майстрів виробничого навчання впровадження досягнення педагогічної науки і передового досвіду в навчально-виробничий, виховний процес. Головну роль в організації та впровадженні методичної роботи відіграють методичні комісії.
Однією з основних форм колективної методичної роботи в Зозівському професійному аграрному ліцеї Вінницької області є методичні комісії з предметів і професій, які створюються за рекомендацією методичної ради.
Методичні комісії з предметів створюються за наявності в навчальному закладі трьох та більше викладачів загальноосвітніх одного або декількох споріднених предметів.
Методичні комісії з професій створюються за наявності трьох та більше викладачів предметів професійно-теоретичної підготовки і майстрів виробничого навчання однієї або декількох споріднених професій.
Усі засідання методичних комісій проводяться згідно з графіком та планом роботи на рік.
В Зозівському професійному аграрному ліцеї діють 5 методичних комісій.
У своїй роботі методичні комісії основну увагу приділяють розгляду і внесенню коректив в робочі навчальні плани і програми, аналізу рівня навчальних досягнень учнів, удосконаленню навчально-матеріальної бази, організації проведення і аналізу уроків, обміну досвідом, організації конкурсів професійної майстерності, впровадженню інноваційних технологій, розробці і розгляду тематики дипломних робіт, розробці матеріалів комплексно-методичного забезпечення професій і предметів.
Одна із колективних форм методичної роботи – відкриті уроки.
Їх мета — підвищення педагогічної майстерності викладачів та майстрів виробничого навчання. Основні завдання відкритих уроків: упровадження в практику викладачів та майстрів виробничого навчання передового педагогічного досвіду і результатів досліджень педагогічної науки, спрямованих на розв'язання завдань, що стоять перед навчальним закладом.
Координує роботу методичних комісій методичний кабінет, в якому створені необхідні умови для ефективної підготовки викладачів та майстрів виробничого навчання до уроків, індивідуальної методичної роботи і самоосвіти, а також проведення методичних заходів.
Методична комісія викладачів
загальноосвітніх дисциплін
працює над проблемою:
«Використання інноваційних технологій на уроках загальноосвітніх дисциплін з метою активізації навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти»
Методична комісія викладачів
класних керівників, вихователів гуртожитку
працює над проблемою:
«Формування в учнів життєвих цінностей, навичок здорового способу життя, моральної свідомості в навчально-виховному процесі ліцею»
Методична комісія викладачів
професійно-теоретичної підготовки та майстрів виробничого навчання з професії
«Кухар; кондитер»
працює над проблемою:
«Впровадження новітніх технологій на уроках теоретичного і практичного навчання»
Методична комісія викладачів
професійно-теоретичної підготовки та майстрів виробничого навчання з професії
«Машиніст холодильних установок; електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування»
працює над проблемою:
«Підвищення якості підготовки спеціалістів професії через оновлення змісту професійної підготовки»
Методична комісія викладачів
професійно-теоретичної підготовки
та майстрів виробничого навчання
з професії
«Тракторист – машиніст сільськогосподарського виробництва; слюсар-ремонтник;
водій автотранспортних засобів (кат. «С»)»
працює над проблемою:
«Впровадження інноваційних технологій
на уроках спецдисциплін»